ТЕОРЕТИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ «МАШИНІСТ-ПОЇЗД-ДИСПЕТЧЕР»

Автор(и)

  • Наталія Борисівна Чернецька-Білецька Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
  • Ігор Олегович Баранов Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
  • Марія Володимирівна Мірошникова Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
  • Сергій Геннадійович Кужель Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

DOI:

https://doi.org/10.31649/2307-5376-2020-3-25-33

Ключові слова:

залізничний транспорт, оператор транспортної системи, математична модель, диспетчер, професійна підготовка, функція безпомилковості

Анотація

У статті наведено математичну модель, яка відображає різні чинники негативного впливу на якість прийнятих рішень оператором транспортної системи, де складниками є: професійна підготовка, умови праці та організація робочого місця, режим праці та відпочинку, ступінь невизначеності інформації, що надходить до оператора. Запропоновано концепцію опису системи забезпечення безпомилкової роботи. Визначено алгоритм отримання різних варіантів захисту трудової діяльності операторів від появи помилок і алгоритм вибору найбільш раціонального варіанту. Виконано аналіз результатів соціологічного обстеження з питань найбільш трудомістких диспетчерських функцій. На підставі аналізу сукупності чинників, що впливають на якість прийнятих рішень оператором транспортної системи, запропоновано систему забезпечення безпомилкової роботи як поїзного диспетчера, так і машиніста локомотива, основою якої є математична модель. Розроблено математичну модель, яка моделює безпомилковість роботи перевізного процесу та технічних засобів із необхідною надійністю. Висвітлено методику підготовки оператора транспортної системи з метою отримання якісного навчання з необхідною надійністю. Отримано залежності надійності професійної підготовки оператора транспортної системи від кількості циклів навчання й різних матриць перехідних імовірностей, на підставі яких сформовано підхід щодо визначення необхідного часу (циклів навчання), необхідний для досягнення заданої надійності навчання. Визначено параметри середовища, за яких забезпечують необхідну ймовірність виконання диспетчером функцій безпомилковості. Виконано розрахунки результувальної функції безпомилковості роботи оператора транспортної системи з використанням усіх елементів. Оптимальну надійність диспетчера визначено на основі розгляду n-ї кількості різних варіантів параметрів середовища й вибору варіанта з мінімальними сумарними витратами.

Біографії авторів

Наталія Борисівна Чернецька-Білецька, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

д. т. н., професор, завідувачка кафедри «Логістичне управління та безпека руху на транспорті»

Ігор Олегович Баранов, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

к. т. н., доцент кафедри «Логістичне управління та безпека руху на транспорті»

Марія Володимирівна Мірошникова, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

старший викладач кафедри «Логістичне управління та безпека руху на транспорті»

Сергій Геннадійович Кужель, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

магістрант кафедри «Логістичне управління та безпека руху на транспорті»

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 139

Опубліковано

2020-09-30

Як цитувати

[1]
Н. Б. Чернецька-Білецька, І. О. Баранов, М. В. Мірошникова, і С. Г. Кужель, «ТЕОРЕТИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ‘МАШИНІСТ-ПОЇЗД-ДИСПЕТЧЕР’», НаукПраці ВНТУ, вип. 3, Вер 2020.

Номер

Розділ

Машинобудування та транспорт

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.