ОСОБЛИВОСТІ МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ТА КЕРУВАННЯ БАГАТОСЕКЦІЙНИМ ЛІНІЙНИМ АСИНХРОННИМ ДВИГУНОМ

Автор(и)

  • Теряєв Віталій Іванович Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"
  • Довбик Антон Юрійович Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"

Ключові слова:

електродвигун, лінійний, асинхронний, індуктор, ротор, короткий, перекриття, неповне, вплив, динаміка, керування

Анотація

В різноманітних галузях промисловості і транспорту існує необхідність безпосереднього здійснення поступального руху виконуючих органів робочих машин. Для цієї мети доцільним є застосування лінійних асинхронних двигунів (ЛАД), основними перевагами яких є висока надійність, простота конструкції, зниження габаритів, маси і вартості установки, а також можливість одержання поступального руху з необмеженими величинами прискорення й уповільнення без будь-яких механічних передач. Проте ЛАД характеризуються рядом особливостей, які потрібно враховувати при їх розробці та впровадженні, а саме: збільшеним робочим повітряним зазором та підвищеними, внаслідок цього, потоками розсіювання, насиченням та розімкненістю магнітопроводу, що призводять до виникнення поздовжніх кінцевих ефектів, зниження ККД та коефіцієнта потужності.

Метою дослідження є аналіз впливу особливостей конструктивного виконання ЛАД на його статичні та динамічні характеристики. Основна увага приділена ЛАД з обмеженою довжиною індуктора або ротора, які можуть перебувати в стані, коли первинний і вторинний елементи взаємодіють лише частково, тобто не мають повного перекриття одного іншим. В основу уточненої моделі ЛАД покладена стандартна модель обертального асинхронного електродвигуна  пакету Matlab/Simulink з використанням модифікованої Т-подібної схеми заміщення ЛАД, яка враховує поперечний і поздовжній крайовий та кінцевий ефекти,  а також не повне перекриття індуктора.

В результаті проведених досліджень показано, що неповне перекриття індуктора впливає як на процес пуску, так і усталеного руху ЛАД і призводить до погіршення якості перехідних процесів, зменшення тягового зусилля і прискорення.

В статті також розглянуті особливості керування ЛАД з багатосекційним індуктором в режимах пуску, усталеного руху та гальмування.

Результати проведених досліджень дають можливість сформулювати рекомендації по оптимізації конструкції та удосконаленню методів керування ЛАД.

Біографії авторів

Теряєв Віталій Іванович, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"

к. т. н., доцент кафедри електромеханічних систем автоматизації та електроприводу

Довбик Антон Юрійович, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"

магістр кафедри електромеханічних систем автоматизації та електроприводу

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 0

Опубліковано

2021-04-08

Як цитувати

[1]
В. І. Теряєв і А. Ю. Довбик, «ОСОБЛИВОСТІ МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ТА КЕРУВАННЯ БАГАТОСЕКЦІЙНИМ ЛІНІЙНИМ АСИНХРОННИМ ДВИГУНОМ», НаукПраці ВНТУ, вип. 4, Квіт 2021.

Номер

Розділ

Застосування результатів досліджень

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.