ГРАФІЧНИЙ РЕДАКТОР ДЛЯ РЕДАГУВАННЯ ВІДЕОІГОР З РОЗШИРЕНИМИ ФУНКЦІОНАЛЬНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ

Автор(и)

  • Складанюк Олексій Олегович Вінницький національний технічний університет
  • Майданюк Володимир Павлович Вінницький національний технічний університет
  • Арсенюк Iгор Ростиславович Вінницький національний технічний університет

Ключові слова:

графічний редактор, відеоігри, сцени, 2D, drag-and-drop, Pixi.js, JSON, undo/redo, шари, об’єктно-орієнтоване програмування

Анотація

У статті виконано аналітичний огляд методів та засобів для редагування сцен у 2D-відеоіграх. Обґрунтовано актуальність створення подібного інструменту з урахуванням поширеності
інді-розробок і потреби в інтуїтивно зрозумілих редакторах. Проаналізовано технічні аспекти реалізації функціоналу, таких як інтерактивне переміщення об’єктів (drag-and-drop), редагування властивостей об’єктів сцени у реальному часі, управління шарами та компонентами сцени. Розглянуто підходи до збереження структури сцени у форматі JSON, що дозволяє легко експортувати та імпортувати дані про ігрові рівні. Особливу увагу приділено використанню
2D-графічної бібліотеки Pixi.js, як рушія для рендерингу сцени, а також принципам побудови архітектури на основі об’єктно-орієнтованого підходу. Здійснено аналіз використання
подієво-орієнтованої моделі для забезпечення взаємодії між компонентами редактора. Окремо проаналізовано перспективи розширення функціоналу редактора, зокрема реалізацію сітки для вирівнювання об’єктів, систему undo/redo, підтримку кількох сцен, та інструменти для створення складніших ігрових механік. Визначено напрями подальших досліджень, зокрема створення адаптивної системи плагінів для розширення функцій редактора. Основним науково-практичним результатом дослідження є визначення ключових компонентів, потрібних для побудови ефективного редактора 2D-сцен, а також реалізація базової версії редактора, що може бути використана як основа для подальшого розвитку. Основними перевагами запропонованого редактору є модульність інтерфейсу, легка масштабованість проєкту, простота розробки та підтримки, збереження сцен у JSON, наявність системи шарів, drag-and-drop редагування, базова підтримку undo/redo, інтеграція з Pixi.js як візуальним рушієм, платформнонезалежність. Практична цінність роботи полягає у можливості використання розробленого інструменту для побудови прототипів та ігрових рівнів без необхідності написання коду, що сприяє прискоренню процесу розробки 2D-ігор, дозволяючи розробникам зосередитися на ігровій логіці та дизайні, а не на технічних деталях реалізації сцени. Запропонований редактор може бути інтегрований у навчальні програми для ознайомлення студентів із принципами побудови ігрових середовищ та графічного програмування.

Біографії авторів

Складанюк Олексій Олегович, Вінницький національний технічний університет

аспірант кафедри програмного забезпечення

Майданюк Володимир Павлович, Вінницький національний технічний університет

канд. тех. наук, доцент кафедри комп’ютерних наук

Арсенюк Iгор Ростиславович, Вінницький національний технічний університет

канд. тех. наук, доцент кафедри комп’ютерних наук

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 0

Опубліковано

2025-06-30

Як цитувати

[1]
О. О. Складанюк, В. П. Майданюк, і Арсенюк I. Р., «ГРАФІЧНИЙ РЕДАКТОР ДЛЯ РЕДАГУВАННЯ ВІДЕОІГОР З РОЗШИРЕНИМИ ФУНКЦІОНАЛЬНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ», НаукПраці ВНТУ, вип. 2, Чер 2025.

Номер

Розділ

Інформаційні технології та комп'ютерна техніка

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.