ДОСЛІДЖЕННЯ ПАЛИВНОЇ ТА ЕКВІВАЛЕНТНОЇ ОЩАДЛИВОСТІ АВТОМОБІЛІВ З ТРАДИЦІЙНИМИ ТА АЛЬТЕРНАТИВНИМИ ВИДАМИ ПАЛЬНОГО

Автор(и)

  • Гаврилюк Андрій Федорович Львівський державний університет безпеки життєдіяльності

DOI:

https://doi.org/10.31649/2307-5376-2021-2-32-39

Ключові слова:

електромобілі, економія палива, гібридні транспортні засоби, еквівалентне споживання палива, електроенергія

Анотація

Розвиток автомобільної промисловості призводить до щорічного збільшення кількості автомобілів. У 2020 році у світі виготовлено понад 78 млн автомобілів, левова частка яких припадає на таких найбільших виробників як Toyota Motor Corporation (9,5 млн) та Volkswagen Group
(8,7 млн). Очевидно, що така чисельність світового автопарку призводить до цілої низки різного роду проблем, серед яких найперше це забруднення навколишнього середовища відпрацьованими газами та дорожні затори. Зокрема, на автомобільний транспорт припадає понад 20% від усіх викидів діоксиду вуглецю (СО2) в атмосферу.

Наведено основні альтернативні джерела пального, які використовуються в транспортних засобах серед яких етанол, бутанол, зріджений та стиснений природній газ, водень та біогаз, а також джерела електроенергії для транспортних засобів: силові літій-іонні акумулятори, паливні та водневі елементи, сонячні батареї та суперконденсатори.

Запропоновано методику визначення паливної та еквівалентної ощадливості, яку використовують у США та її проблематику запровадження в Україні. Встановлено відсутність в українському законодавстві наявних нормативно-правових актів, які б регламентували методику визначення паливної ощадливості транспортних засобів, в тому числі, які використовують альтернативні джерела енергії. Досліджено та проаналізовано еквівалентну паливну ощадливість таких автомобілів: Chevrolet Lacetti (бензин), Renault Logan (дизель), Honda FCX Clarity (водень),
Ford C-Max (спиртовмісне паливо), Renault Sandero (біодизельне паливо), Nissan Qashqai (біогаз), Citroёn C4 (зріджений природній газ), Nissan Leaf (електроенергія). Результати наведено у вигляді графічних залежностей.

Біографія автора

Гаврилюк Андрій Федорович, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності

к. т. н., доцент, старший викладач кафедри експлуатації транспортних засобів та пожежно-рятувальної техніки

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 156

Опубліковано

2021-06-30

Як цитувати

[1]
А. Ф. Гаврилюк, «ДОСЛІДЖЕННЯ ПАЛИВНОЇ ТА ЕКВІВАЛЕНТНОЇ ОЩАДЛИВОСТІ АВТОМОБІЛІВ З ТРАДИЦІЙНИМИ ТА АЛЬТЕРНАТИВНИМИ ВИДАМИ ПАЛЬНОГО», НаукПраці ВНТУ, вип. 2, Чер 2021.

Номер

Розділ

Машинобудування та транспорт

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.