ГЛОБАЛЬНІ БРЕНДИ В НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ: ТЕНДЕНЦІЇ ОСТАННЬОГО ДЕСЯТИРІЧЧЯ
DOI:
https://doi.org/10.31649/2307-5376-2019-4-26-34Ключові слова:
глобальні бренди, бренди в науці, фінансування наукових досліджень, часовий ряд, наукометріяАнотація
Проаналізовано динаміку підтримки наукових досліджень глобальними брендами та динаміку використання глобальних брендів у наукових дослідженнях протягом останніх 10 років. Аналіз здійснено за наукометричним підходом за даними бази Scopus. Підтримка оцінювалася кількістю публікацій, в яких глобальний бренд згадується в розділі з інформацією про фінансування дослідження. Використання оцінювалося кількістю публікацій, в яких глобальний бренд згадується в презентаційній частині статті, тобто в назві, в ключових словах або в анотації. Дослідження проведено для глобальних брендів із списку топ-100 найбільш дорогих брендів за даними компанії Interbrand. Для дослідження відібрано 22 бренди з унікальними назвами: Google, Microsoft, Coca-Cola, Samsung, Toyota, Facebook, IBM, Cisco, Louis Vuitton, Pepsi, Budweiser, Ebay, Hyundai, Accenture, Volkswagen, Adidas, Morgan Stanley, Huawei, Harley-Davidson, Netflix, Johnnie Walker та Lenovo. Відібрані бренди представляють 10 секторів економіки. Більшість брендів – 16 із 22 потрапили у кластери з еквівалентними рівнями підтримки та використання. Найбільш щедрими та популярними є бренди Google, Microsoft, IBM, Samsung, Volkswagen, Toyota та Facebook. Усі вони пов’язані з інформаційними системами і сервісами або із автомобілебудуванням. Для усіх брендів з високим та середнім рівнями підтримки характерне значне зростання кількості підтриманих статей за 2 останні роки. Поміж аналізованих брендів науковці найчастіше використовують Google. Протягом 2017 р. кількість статей, в презентаційній частині яких згадується Google, перевищила 5500. Серед лідерів також Facebook, Microsoft та IBM. Усі 4 бренди з високої групи, а також Samsung та Netflix із середньої групи демонструють стабільне зростання їх використання у наукових дослідженнях протягом останніх кількох років.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 292