ГЛОБАЛЬНІ БРЕНДИ В НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ: ТЕНДЕНЦІЇ ОСТАННЬОГО ДЕСЯТИРІЧЧЯ

Автор(и)

  • Олена Валеріївна Штовба Вінницький національний технічний університет
  • Сергій Дмитрович Штовба Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2307-5376-2019-4-26-34

Ключові слова:

глобальні бренди, бренди в науці, фінансування наукових досліджень, часовий ряд, наукометрія

Анотація

Проаналізовано динаміку підтримки наукових досліджень глобальними брендами та динаміку використання глобальних брендів у наукових дослідженнях протягом останніх 10 років. Аналіз здійснено за наукометричним підходом за даними бази Scopus. Підтримка оцінювалася кількістю публікацій, в яких глобальний бренд згадується в розділі з інформацією про фінансування дослідження. Використання оцінювалося кількістю публікацій, в яких глобальний бренд згадується в презентаційній частині статті, тобто в назві, в ключових словах або в анотації. Дослідження проведено для глобальних брендів із списку топ-100 найбільш дорогих брендів за даними компанії Interbrand. Для дослідження відібрано 22 бренди з унікальними назвами: Google, Microsoft, Coca-Cola, Samsung, Toyota, Facebook, IBM, Cisco, Louis Vuitton, Pepsi, Budweiser, Ebay, Hyundai, Accenture, Volkswagen, Adidas, Morgan Stanley, Huawei, Harley-Davidson, Netflix, Johnnie Walker та Lenovo. Відібрані бренди представляють 10 секторів економіки. Більшість брендів – 16 із 22 потрапили у кластери з еквівалентними рівнями підтримки та використання. Найбільш щедрими та популярними є бренди Google, Microsoft, IBM, Samsung, Volkswagen, Toyota та Facebook. Усі вони пов’язані з інформаційними системами і сервісами або із автомобілебудуванням. Для усіх брендів з високим та середнім рівнями підтримки характерне значне зростання кількості підтриманих статей за 2 останні роки. Поміж аналізованих брендів науковці найчастіше використовують Google. Протягом 2017 р. кількість статей, в презентаційній частині яких згадується Google, перевищила 5500. Серед лідерів також Facebook, Microsoft та IBM. Усі 4 бренди з високої групи, а також Samsung та Netflix із середньої групи демонструють стабільне зростання їх використання у наукових дослідженнях протягом останніх кількох років.

Біографії авторів

Олена Валеріївна Штовба, Вінницький національний технічний університет

канд. екон. наук, доц., доцент кафедри менеджменту, маркетингу та економіки

Сергій Дмитрович Штовба, Вінницький національний технічний університет

д. т. н., проф., професор кафедри комп’ютерних систем управління

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 54

Опубліковано

2019-11-26

Як цитувати

[1]
О. В. Штовба і С. Д. Штовба, «ГЛОБАЛЬНІ БРЕНДИ В НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ: ТЕНДЕНЦІЇ ОСТАННЬОГО ДЕСЯТИРІЧЧЯ», НаукПраці ВНТУ, вип. 4, Лис 2019.

Номер

Розділ

Інформаційні технології та комп'ютерна техніка

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають